Направи го сам
Лайфхакове, майсторски класове, полезни съвети, рецепти.
У дома » Работилница » Просто индукционно нагряване
Индукционното отопление има значително предимство пред нагревателните елементи. Основният критерий тук е ефективността на преобразуване на електрическата енергия в топлина. Статията ще говори за това как да направите супер прост индукционен нагревател от готови устройства и части. Изграждането ще ви отнеме не повече от два часа. С такъв нагревател, с мощност около 1 kW, ще може да се отоплява помещение от приблизително 30 кв.м.
Просто индукционно нагряване

Какво ви е необходимо за индукционен нагревател?


  • Индукционен домакински котлон. Не е толкова скъп и има консумация на енергия около 1 kW.
  • Радиатор. Взех биметалния. Броят на секциите зависи от площта, която трябва да отоплявате.
  • Метален гофриран маркуч - може да се закупи във всеки водопроводен магазин. Ще ви трябват 1,5 метра с резерв.
  • Фитинги и муфи за свързване на тръбата към радиатора.
  • Парче медна тръба за завършване на веригата.

Радиатор и плочки:
Всяка индукционна печка има регулатор на мощността, който може да се използва за регулиране на температурата на нагряване на радиатора.
Просто индукционно нагряване

Гофрирана тръба - водоснабдяване:
Просто индукционно нагряване

Огъваме тръбата като охлюв или спирала. Огъва се лесно с ръце.Площта на кръга на охлюва трябва да бъде по-голяма от кръглата нагревателна повърхност на плочката.
Просто индукционно нагряване

Основното нещо е да не забравите да направите затварящ джъмпер за тази верига, в противен случай нищо няма да работи. Направих го от медна тръба, като я запоих в началото и края на спиралата. Сега веригата е затворена и цялата индукционна мощност ще бъде насочена към отопление.
Просто индукционно нагряване

Индукционният котел е готов. Всъщност се състои от закупена индукционна готварска печка и направена спирала, през която ще се пуска вода.
Просто индукционно нагряване

Завинтваме веригата към батерията.
Просто индукционно нагряване

Просто индукционно нагряване

Просто индукционно нагряване

Поставяме плочка под къдрицата.
Просто индукционно нагряване

Налейте вода в радиатора. При нагряване той ще циркулира в самата система, в този случай не е необходима допълнителна помпа.
Включете го и проверете. Първо задайте минималната мощност на печката, а след това, ако е необходимо, максималната.
При скъпите модели можете веднага да зададете температурата на нагряване и самата плочка ще я поддържа.
Просто индукционно нагряване

Просто индукционно нагряване

Изчислих приблизителната ефективност на индукционен нагревател в сравнение с нагревател, използващ нагревателни елементи. И се оказа, че ефективността на индукционния нагревател е 3,5 пъти по-висока от тази на нагревателя на нагревателния елемент.

Гледай видеото


За по-подробни експерименти и системни надстройки вижте видеоклиповете на автора.

Монтаж на самия котел.



Избор на индукционна печка. Финализиране.



Автоматична връзка.



Тестване във водна отоплителна система.


Коментирайте
  • папионкаУсмихни сесмее сеИзчервяванеусмивкаотпуснат отпуснатусмивка
    сърце_очиkissing_heartцелуване_затворени_очизачервенаоблекченудовлетворенусмивка
    намигвамизплезен_език_намигащо_окоизплезен език затворени очиухиленцелуванеизплезен_езикспящ
    притесненнамръщенизмъченотворена устагримасаобърканпритихнал
    безизразеннезабавенsweat_smileпотразочарован_облекченуморенпасивен
    разочарованобърканстрахливстудена потупорствамплачаридание
    радостудивенвикуморено_лицеядосаняросттриумф
    сънливвкусномаскаслънчеви очилазамаяно_лицеимпусмихнат_имп
    неутрално_лицеno_mouthневинен
5+две=
Коментари (110)
  1. nigrigos59
    #1 nigrigos59 гости 12 март 2018 14:05
    29
    има неизменно правило - за 10 квадратни метра площ 1 kW мощност, всичко останало е от лукавия
    1. Роман
      #2 Роман гости 12 март 2018 18:05
      4
      Това е със силна загуба на топлина. Средно 50-70 вата на квадратен метър с височина на тавана не повече от 3 метра
    2. Гост Николай
      #3 Гост Николай гости 12 март 2018 20:37 ч
      4
      Не съвсем правилно. Аз лично тествах определен парно-капков нагревател за 2 дни. Окачих го с броячи, термометри, волт и амперметри. Честно казано не мислех, че ще има ефект. Колкото и да е странно, имах 10-15% по-малко консумация от микотермичен конвектор. Може би не съм взел нещо предвид, въпреки че се стараех много.
    3. Гост Василий
      #4 Гост Василий гости 14 март 2018 г. 09:45 ч
      6
      Твоето неизменно правило е пълна глупост. 4-стаен кв. 97,3 m2, за януари 3017 г. потреблението на топлинна енергия според IPU възлиза на 1,4376 Gcal, което се равнява на 1671,929 kW. Разделяме kW на 31 дни, на 24 часа, на площта на апартамента, получаваме 23,0957 W. В апартамента +20...+21. Къща от 1959 г., топлоустойчивост около 2 бр
      1. Едос
        #5 Едос гости 24 март 2018 15:37 ч
        5
        CHiP е изчислен на базата на средна дневна температура -25 градуса!!!и за къщите като цяло тук са включени топлинни загуби от покрива, MOPs и т.н.
      2. Гост Андрей
        #6 Гост Андрей гости 9 април 2018 г. 10:35 ч
        13
        Така че това е технологията на 3017!
    4. гост
      #7 гост гости 19 март 2018 14:04 ч
      2
      Правилно, но това правило важи за котлите на твърдо гориво, а за електрическите има съвсем различно значение. тя е 1 kW на 18 m/2
  2. Гост Владимир
    #8 Гост Владимир гости 12 март 2018 19:06
    28
    пълни глупости. всеки сенчест електрически котел има ефективност най-малко 98%.
    1. Алекс Панич
      #9 Алекс Панич гости 13 март 2018 г. 11:24 ч
      1
      Къде отиват тези 2%?
    2. Гост Василий
      #10 Гост Василий гости 14 март 2018 09:49 ч
      5
      Уау, 98%!!! Леле, те можеха да го направят, дайте им производител на нагревателни елементи, който има такава ефективност. Все още не съм виждал повече от реални 86% за пасивни нагревателни елементи
      1. Гост Сергей
        #11 Гост Сергей гости 14 март 2018 13:33 ч
        7
        Съжалявам, можете ли да ми кажете къде отиват останалите 14%?
        1. алтмакс
          #12 алтмакс гости 19 март 2018 19:12 ч
          15
          Превръщат се в топлина. 86% отиват за отопление на вода, а 14 просто затоплят вода)))
          1. Едос
            #13 Едос гости 24 март 2018 г. 15:45 ч
            16
            86% за затопляне на вода, а 14% загрява водата!!!))))) това е СУПЕР!!! Фамилията ти не е ли Кличко?
      2. Дмитрий
        #14 Дмитрий гости 15 март 2018 г. 22:10 ч
        19
        Ефективността на нагревателния елемент е 0%, тъй като той не произвежда работа и цялата енергия се превръща в топлина. Но тъй като имаме нужда от нагревателни елементи, за да произвеждаме топлина, ефективността (по отношение на топлинната енергия) е 100%. И ефективността не може да бъде по-голяма от тази на нагревателен елемент.
        1. Георгий Виталиевич
          #15 Георгий Виталиевич гости 4 април 2018 18:44
          1
          Твоите взеха..!
      3. Ваня
        #16 Ваня гости 30 март 2018 20:14 ч
        1
        в електрическата верига токоизточник-отоплителен елемент (активен консуматор 100%) къде може да има загуби????
        1. Игор Албертович
          #17 Игор Албертович гости 15 октомври 2018 г. 22:01 ч
          1
          Не цялата текуща енергия в нагревателния елемент се превръща в топлина. При нагряване телата се разширяват. Поне така!
    3. Жека
      #18 Жека гости 21 март 2018 г. 21:03 ч
      6
      А останалото е вихрово магнитно поле, което нагрява околните проводници и генерира свръхдълги радиовълни. Така че, като се има предвид това, почти 100%.
      PS Дори отоплението на некачествен контакт и лошо електрическо окабеляване не се губи - затопля стаята.
      1. Александър
        #19 Александър гости 8 април 2018 г. 18:23 ч
        3
        Дори отоплението на гнездо с ниско качество и лошо електрическо окабеляване
        не се губи.
    4. Гост Александър
      #20 Гост Александър гости 12 юли 2019 г. 19:43 ч
      2
      Смях на елхата!!! Тук разходите са 98% - да. И като цяло, всички нагревателни елементи са нещо от миналото. Но защотоТези нагреватели са най-лесни за производство и практични за използване, все още е трудно да ги изоставим. Но хаби енергия безмилостно!!!
  3. дефицит21
    #21 дефицит21 гости 12 март 2018 19:24 ч
    92
    Занимавам се с отопление и водопровод от почти двадесет години. Но за първи път виждам такива луди глупости!!! Авторът вероятно си представя себе си като съвременен Алберт Айнщайн от ниво 80. Абсолютно вярно е, че за 10 квадратни метра площ се пада 1 kW мощност и следователно, независимо какъв е бойлерът или нагревателят, токът ще се изразходва ЕДНАКВО, било то нагревател, индукция, инфрачервен и т.н. Разлика във времето за отопление. И в този случай е по-евтино да закупите един радиатор: инфрачервен електрически конвектор или маслен радиатор. Тази самоделна бомба, без разширителен съд и предпазна група, ще работи точно до първото добро отопление!!!
    1. Гост Генадий
      #22 Гост Генадий гости 13 март 2018 г. 02:59 ч
      20
      +100%. Съгласен съм - поредната глупост.
    2. Хелге
      #23 Хелге гости 14 март 2018 13:10 ч
      17
      Абсолютно грешите. Ако вземете определена структура, тогава със статична външна среда за поглъщане на топлина, например улица, ще бъдете принудени да изразходвате стабилно количество топлинна енергия, за да поддържате желаната температура вътре в конструкцията. Това обаче не означава, че за генерирането на X количество топлина е необходимо същото количество електрическа енергия. В превода казахте, че няма значение какъв вид печка е: холандска печка, тенджера или камина - дървата за огрев ще са необходими еднакви, което, разбира се, е абсурдно. Защото всеки има своята ефективност. Инфрачервеният нагревател има не повече от 75% в най-добрите проби. Работех по въпроса за износа на един специалист от Беларус, тъй като той постигна 68-69% и обеща да го повиши до 73%, което през 2004-2005 г. беше просто недостижимо на Запад. При индукционните нагреватели на теория достигнахме 170%, на практика се движим от 130 до 160%.Нагревателен елемент - всъщност едва 90%. Съответно, ако имате нужда от 1500 вата топлинна енергия, тогава трябва да изгорите 2000 вата на инфрачервен излъчвател, 1666.666 на нагревателен елемент и 1000 вата на индукция. Е, къде е „същото, просто е въпрос на време“?
      Съжаляваме, но на вас може да се има доверие само в завъртането на гайките, когато става въпрос за отопление.
      1. Гост Анатолий
        #24 Гост Анатолий гости 14 март 2018 г. 21:37 ч
        27
        С вашите изчисления можете спокойно да кандидатствате за Нобелова награда, ефективността е 150%, при такава ефективност наградата е гарантирана от 150, не, от 200 процента, ще дадат 2 наведнъж за изобретяването на вечен двигател .
        Всеки нагревател преобразува цялата електрическа енергия в топлина, която се отстранява от нагревателя чрез конвекция и инфрачервено лъчение; електромагнитното лъчение не се взема предвид поради ниското напрежение и честота на мрежата; все още има загуби по захранващите проводници, но те също така загрявайте стаята. Можете, разбира се, да варите чай в устата си, докато седите на електрическа печка, но защо, това ще ви изгори дупето, може да се направи и с индукционно нагряване. Вероятно всички производители на нагреватели по света са ужасни глупаци, ако не са се хванали за тази прекрасна идея с ефективност от 150% или обратното. Като отоплителни уреди с ниска консумация на енергия и висока топлинна мощност, целият "мотивен" свят отдавна и успешно използва термопомпи (климатик с функция за отопление). За 1 kW консумирана електроенергия един добър климатик може да произведе до 3,5-4 kW топлина и няма чудо, само физика. Освен това ефективността на климатиците е не повече от 60-70%.
        1. Гост Игор
          #25 Гост Игор гости 15 март 2018 12:42 ч
          10
          Напълно съм съгласна с теб. Изглежда, че всички създатели на котли с ефективност над 100% изобщо не са учили в гимназията или поне едва са получили C по физика.Програма за 9 клас.
          Красиво направено... :)) Но няма голяма полза...
        2. Хелге
          #26 Хелге гости 19 март 2018 г. 16:20 ч
          1
          Взехте грешна отправна точка и започвате да обжалвате Нобеловата награда. Ефективността не може да бъде повече от 100% в една система. Можете да направите 4 от два трупа, но по отношение на масата, количеството освободена енергия, те са идентични. Вярно е, но вие твърдите, че от един пън може да се опече само една баница, а тези, които успеят да изпекат повече, са глупаци. В същото време не се учудвате от примера с термопомпите, но защо? Все пак има „невъзможна” ефективност!!! Като цяло, първо сдъвчете кашата в главата си, преди да пръскате на хората предположенията на невежа и да съветвате нещо
          1. Едос
            #27 Едос гости 24 март 2018 18:08
            8
            Или не сте учили добре в училище, или се опитвате да внушите своята гледна точка на тези, които не са учили добре в училище. Термопомпата не преобразува електрическата енергия в топлина, тя изразходва електроенергия за работата на компресора и помпата, а топлинната енергия се „отстранява“ от енергийния „носител“ (въздух, вода, земя...)
          2. Гост Сергей
            #28 Гост Сергей гости 10 април 2018 г. 08:56 ч
            1
            Термопомпата е именно помпа, която пренася топлинна енергия, а източникът на енергия е границата на средата.
        3. алтмакс
          #29 алтмакс гости 19 март 2018 19:26 ч
          2
          Старите измервателни уреди не изчисляваха добре консумацията на енергия от индукционни нагреватели поради естеството на товара (изглежда, че е предимно реактивен, а не активен). Ето защо се оказа, че при реално изгорени 2 kW, броячът отчита малко повече от един. Съвременните измервателни уреди не се интересуват какво е натоварването.
          1. Максим
            #30 Максим гости 2 април 2018 г. 15:30 ч
            3
            kW, което отчита домашния брояч и е активен, и реактивен kVAR, за него са монтирани отделни измервателни уреди (сега са комбинирани)
      2. Гост Юри
        #31 Гост Юри гости 22 март 2018 г. 06:09 ч
        2
        ооо, това са изчисленията.Това означава, че пропилях 10 години от живота си в изучаване на топлинни процеси и всичко свързано с тях.
      3. Едос
        #32 Едос гости 24 март 2018 15:52
        2
        Кажете на обществото с формули, подробно откъде идва топлинната енергия поне с 1% повече от изразходваната електрическа енергия??!
      4. Гост Александър
        #33 Гост Александър гости 12 юли 2019 г. 19:53 ч
        1
        Благодаря ти! От дълго време търся практически независим отговор на разходите за видовете топлогенератори. Вашият отговор ме насочва именно към индуктивния от практически данни, базиран на сравнителни разходи за единица продукция. Благодаря ти!
    3. Гост Сергей
      #34 Гост Сергей гости 14 март 2018 г. 13:35 ч
      6
      Законът на Джаул-Ленц не е отменен, ефективността на всеки нагревател тип нагревател е почти 100%.
    4. Шурик
      #35 Шурик гости 16 март 2018 16:10 ч
      3
      Разликата е в метода на отчитане на имейла. енергия. Индуктивният товар не се отчита правилно от домакинския измервателен уред, ако неговият cos е забележимо различен от домакинския товар.
      Например отопление с магнитопровод на трансформатор.

      Вторият вариант за спестяване е да се отоплява с климатик, като от около 300 W електроенергия се получава 1 kW топлина. разходи. Останалите (700W) се получават чрез охлаждане на външния въздух. Но за съжаление обикновеният климатик е до -5C. В противен случай това е просто термопомпа).
      1. алтмакс
        #36 алтмакс гости 19 март 2018 19:29
        3
        Има специални нискотемпературни климатици, които работят до -30. Но ако при +10 ефективността на термопомпата е около 400%, то при -20 е само 200, а към -30 пада до 100%. Това е доста ефективно решение, ако навън не е много студено.
    5. Бункер Мумия
      #37 Бункер Мумия гости 13 март 2023 г. 12:53 ч
      0
      Човече, 1 kW на 10 метра не е догма, а просто старата съветска норма за топлинни загуби в помещенията според съветските SNIM (100 W на метър). Европейските стандарти са много по-строги - 40W на метър.С други думи, 0,4 kW на 10 метра. Има и по-строги - 20W на метър.
  4. Гост Николай
    #38 Гост Николай гости 12 март 2018 г. 20:31 ч
    7
    Най-якото нещо е изчисляването на ефективността. Дори няма да коментирам, въпреки че се отоплявам вече 20 години. Цялата тази система е или чудо на природата, или глупости. По-вероятно е второто.
  5. Роман
    #39 Роман гости 12 март 2018 г. 21:04 ч
    4
    1 киловат, 30 метра не може да се топли, ако поддържате само минимална положителна температура. Трябваше да се учи в училище, да се научи законът на „термодинамиката“.
    1. Едос
      #40 Едос гости 24 март 2018 18:17 ч
      7
      30 квадрата може да е различно.Железен съд с два киловата не можеш да затоплиш, но къща от SIP панели (по същество дунапренов термос) спокойно.Въпросът е, че не можеш да получиш повече от 1 киловат топлинна енергия от 1 киловат ел.енергия
  6. Борис
    #41 Борис гости 12 март 2018 г. 21:54 ч
    14
    Това, което най-много ми хареса беше: "Изчислих приблизителната ефективност на индукционен нагревател в сравнение с нагревател, използващ нагревателни елементи. И се оказа, че ефективността на индукционния нагревател е 3,5 пъти по-висока от тази на нагревател с нагревателен елемент."
    Много е интересно да се видят изчисленията на ESOBRITER, който не е запознат със закона за запазване на енергията, но разбира от електротехника и топлотехника.
  7. Владилир
    #42 Владилир гости 12 март 2018 г. 22:20 ч
    5
    скъпо. Има много по-икономични системи. пример - йонен котел
  8. Гост Владимир
    #43 Гост Владимир гости 12 март 2018 г. 22:54 ч
    3
    Тази плочка загрява само материал, който има магнитни свойства, а тези гофрираните тръби не магнетизират, тествал съм ги няколко пъти за ефективност. фиг познава го, но за цената едва ли ще спечелите и защо, може да попита човек, цялата тази врява?
  9. Гост Генадий
    #44 Гост Генадий гости 12 март 2018 23:32 ч
    6
    Ако вашият електромер е отчел 24 kWh електроенергия на ден, тогава според закона за запазване на енергията, няма значение какъв нагревателен елемент използвате, 100% от топлината ще остане в къщата или апартамента.
    Има смисъл да се обмисли ефективността, ако за отопление се използват различни марки котли на газ, въглища или дърва с комин, където приблизително 30-60% от топлината излита. В селата се натъкнах на неефективни, понякога домашни котли от съветско време.
  10. Гост Владимир
    #45 Гост Владимир гости 13 март 2018 г. 00:17 ч
    0
    "Основният критерий тук е ефективността на преобразуване на електрическата енергия в топлина."
    ако ефективността е ниска, тогава ще има топлинни загуби. И това е, което консумираме от TEN. В къщата няма загуби. Ние не считаме загуби извън къщата.

Как да шиете покривало | Направи го сам

Не е трудно да направите варена наденица у дома според GOST СССР, но припомнянето на вкуса на детството е безценно

Как да направите резистор у дома със собствените си ръце

Как да си направим страхотен сувенир "горяща свещ"

«Направете го сами - със собствените си ръце» - сайт за интересни домашно приготвени продукти от скрап материали и предмети у дома. Стъпка по стъпка майсторски класове със снимки и описания, технологии, лайфхакове - всичко, от което се нуждае истински майстор или просто занаятчия за ръкоделие. Занаяти с всякаква сложност, голям избор от направления и идеи за творчество.

Препоръчваме за четене

Кодове за грешки на пералня