Направи го сам
Лайфхакове, майсторски класове, полезни съвети, рецепти.
У дома » електроника » „Нула“ и „земя“: каква е основната разлика?

Исторически се случи така, че в Руската федерация, както и в граничните държави, се използва принципът на заземяване, когато нулевият проводник е свързан към заземяващия контур. Много хора може да имат „легитимен“ въпрос: ако са в контакт един с друг, тогава защо да дърпате толкова много проводници - достатъчно е да прекарате двоен проводник навсякъде (фазова и нулева линия) и ще бъде възможно да се заземи през нулата тел! Тази формулировка на въпроса обаче крие един технически нюанс, който превръща това решение не само в безполезна играчка, но в някои случаи и в доста опасно начинание.

Нула и земя - каква е основната разлика?

За тези, които са нетърпеливи и които обичат да "надникнат в отговора", ще ви кажа предварително една "тайна" - основната идея е къде нулевият проводник е свързан със земята. Вариантът да ги свържете директно вътре в контакта, като свържете заземителния проводник (жълто-зелен проводник) към нулевия проводник (син проводник), няма да е правилен. Такава схема за заземяване ще противоречи на изискванията на PUE. В резултат на това хората няма да бъдат защитени от токов удар, освен това ще бъдат добавени още повече проблеми с безопасността.

PUE, без никакви опции, ясно посочва какъв трябва да бъде заземителният проводник. Тя трябва да бъде непрекъснат проводник, без никакви изключващи елементи - релета, предпазители, превключватели, а също така, например, чрез изваждане на щепсела от контакта.

След като това основно изискване, предвидено в PEU, бъде нарушено, заземяването от надеждна защита на човек от токов удар се превръща в безполезна фикция. Но проблемите, както учи теорията и практиката, не свършват дотук! Ако все пак се опитате да дадете на неутралния проводник функции за заземяване, тогава е възможно корпусът на хладилника, микровълновата фурна или други домакински уреди да бъдат под напрежение. Това се обяснява с факта, че по неутралния проводник протича електрически ток със съответен спад на напрежението, чиято величина може да се определи чрез умножаване на силата на тока по съпротивлението на проводника в интервала между измереното място и истинската точка на заземяване. Освен това, величината на такова напрежение може да се характеризира с десетки волта, тоест може да бъде опасно за хората (на границата - фатално!).

Нула и земя - каква е основната разлика?

Остава да обобщим някои резултати и да поставим акцентите. Каква е фундаменталната разлика между „нула“ и „земя“? Факт е, че токът протича през нулевия проводник и към него са свързани превключватели, същите входни прекъсвачи. Тоест, ако искаме да имаме „земя“ под формата на непрекъсната вена, трябва:

  • в многоетажни жилищни сгради: свържете се към специален заземен проводник в електрическия тунел;
  • за индивидуална жилищна къща: точката на свързване трябва да бъде входният прекъсвач, по-точно неговият неутрален проводник на входа, който минава през въздушния или подземен кабел от понижаващия трансформатор, който е най-близо до къщата, и напречното сечение на нулевата жица трябва да бъде най-малко десет квадратни милиметра за медна жица и 16 mm2 - за алуминиева сърцевина (вижте съответния параграф в PUE).

Всяко друго място зад входната машина не може да се използва като „земя“, следователно нищо, от метални заготовки, заровени близо до къщата до тялото на самото електрическо табло, не може да се счита за такова.

Никога не забравяйте за правилата, изложени в PES. Според тях трябва да се ръководите от едно елементарно, но вярно правило: когато не сте сигурни, че точно този проводник е „заземен“, не трябва да свързвате нищо към него, освен 30 mA дефектнотоково устройство (RCD), което задейства моментално , за разлика от прекъсвача. Както знаете, Господ пази внимателните!

Коментирайте
  • папионкаУсмихни сесмее сеИзчервяванеусмивкаотпуснат отпуснатусмивка
    сърце_очиkissing_heartцелуване_затворени_очизачервенаоблекченудовлетворенусмивка
    намигвамизплезен_език_намигащо_окоизплезен език затворени очиухиленцелуванеизплезен_езикспящ
    притесненнамръщенизмъченотворена устагримасаобърканпритихнал
    безизразеннезабавенsweat_smileпотразочарован_облекченуморенпасивен
    разочарованобърканстрахливстудена потупорствамплачаридание
    радостудивенвикуморено_лицеядосаняросттриумф
    сънливвкусномаскаслънчеви очилазамаяно_лицеимпусмихнат_имп
    неутрално_лицеno_mouthневинен
5+две=
Коментари (149)
  1. Николай.
    #1 Николай. гости 6 януари 2019 г. 15:57 ч
    17
    Крайно време е да забравите какво е заземяване и заземяване. Днешните къщи се захранват от един проводник. С други думи от таблото в къщата влиза само фазата. А нулевите проводници излизат от апартамента в таблото и се окачват на нулевото парче, което “седи” на нулевия проводник на главния кабел, а това от своя страна се окачва на заземителния болт. Всичко. Няма нужда да мислите за нищо друго. Това се прави, за да се предотврати кражба на електрическа енергия чрез провеждане на заземителната шина отделно от главната верига.
    Но дори и този трик може да бъде заобиколен и чрез създаване на "ваша собствена" заземителна шина, "закачане на всички нужди от вашите потребители върху нея. Но как да направите това е почти невъзможно. Ще бъде необходимо да поставите всички неутрални проводници, да поставите нови, „ваши собствени“ ще бъдете разбрани.
    1. Евген
      #2 Евген гости 6 януари 2019 г. 19:51 ч
      51
      „Крайно време е да забравите какво е заземяване и заземяване“, какво изобщо казахте?

      има заземяване и има заземяване и накрая в тази статия има написани още глупости, които обясняват нещо.
      Нека ви кажа накратко, нулата винаги е заземена, в старите къщи е заземена на трафопост и в такива къщи няма заземяване, защото „лъжичката“ винаги спестяваше всичко, беше жалко за него да удължи и заземителен проводник на входа на всички апартаменти, но сега най-простата схема е, че нулата е заземена вече в разпределителната уредба на входа и от нея се изтегля отделно заземяване. И всички отдавна да преминат на тази система!!! само, както обикновено, шибаната икономика не позволява на всички хора да използват нормално вносни домакински уреди, защото винаги трябва!! нужда от земя!! , и ние сме наполовина в Съветския съюз, но се ползваме от благата на западната цивилизация.
      1. гогол
        #3 гогол гости 7 януари 2019 г. 14:50 ч
        31
        Уважаеми! Ползвахме се от благата на цивилизацията. до средата на 19 в. А сега берем плодовете на безнравствеността и пълната деградация на човечеството
        1. Юрий
          #4 Юрий гости 7 юли 2023 г. 12:57 ч
          1
          И тогава имаше ядрена война? Усмихни се
      2. Борис
        #5 Борис гости 9 януари 2019 г. 10:55 ч
        17
        Кога имахме RCD? Оттогава се появи необходимостта от трета жица. Това са 90-те години. Липсата на трети проводник не е „съветско“ спестяване, това е теоретично неприемлива загуба на цветни метали. За какви цели е необходим 3-ти проводник? Мислите ли, че навсякъде по света има здраво заземен неутрален? И ако линеен 220, но в триъгълник? В Съединените щати, като цяло, в сектора на домакинствата, храната идва от марката „прасе“ и това е от дълго време. Можете да опитате да работите с домакински уреди, използвани в Япония или САЩ, особено ако се захранват от средната точка на едно и също „прасе“.
      3. RRR
        #6 RRR гости 9 януари 2019 г. 13:59 ч
        12
        Пишете глупости без да разбирате същността на проблема.Не подвеждайте хората
      4. Крокодил
        #7 Крокодил гости 13 януари 2019 г. 03:32 ч
        43
        Кофата за боклук е добър инструмент за почистване на боклук. За съжаление, не мога да си представя каква кофа за боклук ви трябва, за да изчистите боклука от главата си.
    2. манолис
      #8 манолис гости 6 януари 2019 г. 20:49 ч
      2
      Вземете плюса от щита и не го носете в къщата, а мини със зе
      1. Гост Влад
        #9 Гост Влад гости 9 януари 2019 г. 01:28 ч
        24
        Друг „занаятчия“, чиято къща се захранва от постоянно напрежение. Плюс и минус в постояннотокови вериги. Къщата е с променлив ток. Нула и фаза.
        1. SlOPS
          #10 SlOPS гости 14 януари 2019 г. 18:53 ч
          6
          Къщата е с променлив ток, 3 фази с изместване под ъгъл 120 градуса (общо 380 волта) и в центъра има нула, която по същество е шина на потока. Разликата между тази шина и всяка от фазите дава 220 (230) волта.
      2. Владимир
        #11 Владимир гости 15 януари 2019 г. 11:09 ч
        1
        Е, ти....о, колко плътен!
      3. vano55
        #12 vano55 гости 1 март 2019 г. 20:35 ч
        3
        Къде намери (+), в AC?
    3. Митя
      #13 Митя гости 10 януари 2019 г. 15:39 ч
      15
      PUE не се интересува от финансите - това не е неговата цел, а неговата безопасност. Само един пример: Ако 0 се счупи, тогава когато земята е късо, тялото (например хладилник) е под напрежение не повече или по-малко от 220V!!!
      1. Андронус
        #14 Андронус гости 13 януари 2019 г. 20:10 ч
        1
        Напрежението е потенциалната разлика в краищата на проводника и поради съпротивлението на консуматора (хладилника) разликата намалява и изходът към корпуса ще бъде не повече от 100 волта.
        1. Гост Александър
          #15 Гост Александър гости 23 януари 2019 г. 00:27 ч
          8
          За да изхвърлите кънките, 100 V са достатъчни
      2. един
        #16 един гости 21 януари 2019 г. 15:00ч
        7
        Приятелю, за да се захрани тялото на хладилника, първо трябва да прекараш това напрежение към тялото или да пробиеш изолацията и така хитро да свържеш двигателя на компресора, че повредата да отиде в тялото.
      3. Марк
        #17 Марк гости 7 март 2019 г. 23:12 ч
        0
        Именно в PUE се посочва, че тялото на хладилника (електрическо устройство с двойна изолация) не изисква заземяване.
    4. Гост Михаил
      #18 Гост Михаил гости 12 януари 2019 г. 17:50 ч
      7
      за да крадете както предлагате, трябва да отворите пломбата на измервателния уред и да размените 0 и фаза и това се определя лесно, защото измервателният уред ще стои, ако решите да разместите фазата и да завъртите измервателния уред в обратната посока, тогава това е ефективно само при чиста механика. електронни системи, които са или оптрони, или сензори на Хол в посоката на въртене на барабана като цяло
    5. Руслан
      #19 Руслан гости 26 януари 2019 г. 11:39 ч
      4
      Николай, явно не си специалист в електроенергетиката, така че моля те, не си измисляй глупости и не подвеждай обикновените хора!
    6. Гост Алексей
      #20 Гост Алексей гости 2 март 2019 г. 23:31 ч
      4
      Ако не разбирате нищо от електротехника, тогава не пишете нищо, защото с вашите глупости излагате хората на смъртна опасност. Трябваше да го напише така - „от таблото в къщата влиза само фазата“!
      Това, което следва е пълна глупост. В жилищна сграда в щранга са положени три фазови проводника, един неутрален, един заземен. В ISU (входно разпределително устройство) нулата и заземяването са свързани към различни шини, между които е поставен джъмпер (!), Тъй като нулата на входа трябва да бъде повторно заземена, което се прави чрез свързване на локалния заземителен контур на сградата към заземителната шина. За частните къщи принципът е същият: нулата на входа трябва да бъде повторно заземена, т.е. свързан към местната (за дадена къща) заземителна верига, като се започне от тази точка нулевите работни и защитни проводници трябва да бъдат строго разделени във всички секции на веригата.
    7. Евгений Павлов
      #21 Евгений Павлов гости 15 септември 2020 г. 16:07 ч
      4
      Разбирам, че като електротехник сте работили с монофазни уреди, вашето ниво е ограничено до инсталиране на електроуреди в апартаменти. Ако вземете трифазна мрежа и натоварване с висока мощност с токове от порядъка на над 100 A, тогава определено ще ви е необходима честна земя. Необходимо е и когато трябва да имате реално О за захранване на чувствителни устройства. Неутрален, който може да бъде направен по всякакъв начин и по тромав начин и в който може да има потенциал, не е подходящ за това, особено след като по пътя може да има всякакви връзки (клеми, обрати и т.н.), които може неочаквано да създаде проблеми и да има висока устойчивост.Именно за да се елиминират изненадите, да се пропусне голям ток, да се осигури пълна нула и гарантирано ниско съпротивление, както и липсата на голям брой междинни точки на свързване, се прави заземяването. И това е изключително важно в критично (прецизно, мощно и т.н.) оборудване. За да свържете електрическа крушка, можете да направите без заземяване, но за трифазен източник на захранване с прецизен контрол на формата / честотата / фазата / амплитудата на сигнала не можете да направите без заземяване.
  2. Егор
    #22 Егор гости 6 януари 2019 г. 18:28 ч
    79
    Авторът се опитва да разкрие тема, за която няма представа. Той се позовава на PUE, но той, изглежда, не ги е разгледал. Няма идея каква е разликата между заземяване и заземяване. Къде се използва заземяване и къде се използва заземяване? Като цяло на автора му е каша в главата, хванал е тема, в която не е компетентен.
    1. ЮРИЧ
      #23 ЮРИЧ гости 8 януари 2019 г. 21:49 ч
      11
      5+. Напълно съм съгласен.
    2. Семьон
      #24 Семьон гости 9 януари 2019 г. 10:05 ч
      9
      Напълно съм съгласен. Авторът на статията не разбра темата. По принцип подобни неща, особено свързаните с електричеството, трябва да се пишат от хора с техническо образование.
      1. Гост Александър
        #25 Гост Александър гости 9 януари 2019 г. 19:44 ч
        9
        Дори и висшето образование по вашата специалност също не винаги ви дава право да изразите мнението си. В нашето предприятие имаше началник на електротехническия отдел, който беше много горд, че е участвал в изграждането (не в строителството, но изглежда в пускането в експлоатация) на някаква атомна електроцентрала в Иран. Така че той не е чувал, че има концепция за „напрежение на допир“, но тази концепция присъства или в PTB, или в Правилата за електрическа инсталация някъде до концепцията за „стъпково напрежение“. И работи добре. И съпругата ми, завършила Московския висш технически университет на името на.Бауман, квалифициран като електроинженер, когато писах дипломата си, изчислих нещо като съпротивление на заземително устройство. Но тя едва ли можеше да го обясни след няколко години, но се издигна до позицията на водещ инженер в изследователски институт. Така че изобщо не е нужно да знаете много неща. Просто трябва да го направите според проекта, а дизайнерите трябва да знаят правилата и да ги спазват.
        1. Руслан
          #26 Руслан гости 26 януари 2019 г. 11:47 ч
          3
          Високата позиция не винаги е показател за знания и интелигентност - благодаря ви, че потвърдихте това с примера на вашия шеф и собствената си съпруга!
  3. Павел Петрович
    #27 Павел Петрович гости 6 януари 2019 г. 18:32 ч
    40
    момчета И този, който е написал тази статия и много коментиращи нямат представа за какво пишат. Първо трябва да си освидетелстван поне за III група по електробезопасност, тогава да пишеш нещо. В електротехниката и електробезопасността няма други понятия освен написаните в правилника!!!
  4. санек
    #28 санек гости 6 януари 2019 г. 18:44 ч
    5
    всичко това е просто страхотно, разбира се, безопасността е голяма работа, но не мислете, че нашите дядовци са били по-глупави от нас, дори сега в повечето частни къщи няма реална нула; тя е свързана с нулите на първата опора ;влиза в къщата през два проводника;какво заземяване е?само красиви думи как трябва да е като всичко у нас
  5. Григорий
    #29 Григорий гости 6 януари 2019 г. 18:45 ч
    2
    Не разбирам едно нещо, токът се редува, тоест нулата и фазата трябва да се редуват. Тоест, ако токът наистина тече, тогава в едната посока, а след това в другата. И нулата изобщо не е нула 1/25 сек. Какво грешно разбирам?
    1. Гост Алексей
      #30 Гост Алексей гости 6 януари 2019 г. 21:20 ч
      11
      Не го разбираш погрешно. Там никой не си сменя мястото. Нулата е нула и нивото на напрежение на втория проводник (фаза) се променя спрямо нула. Понякога повече от него, понякога по-малко.Е, толкова е просто.
      1. Den Kol
        #31 Den Kol гости 8 януари 2019 г. 00:39 ч
        0
        Нищо не мога да разбера.
        1. Гост Владимир
          #32 Гост Владимир гости 15 януари 2019 г. 11:16 ч
          4
          Е, например, чаша, смятаме, че дъното е нула, горният разрез е с максимално напрежение, все още не мога да се смея... да се подиграваш на тъпите ти въпроси е божествено нещо
      2. Гост Влад
        #33 Гост Влад гости 9 януари 2019 г. 01:35 ч
        2
        Какво ниво на напрежение се променя? Вземете волтметър и измерете. Между нула и фаза 220 волта, между произволни две фази 380 волта. Не говори глупости.
        1. Гост Владимир
          #34 Гост Владимир гости 9 януари 2019 г. 14:02 ч
          3
          ГГГГ. Стойността на амплитудата изчезва, когато се промени. И не е 220 или 380 V. Но работи, да, точно както казах, почти е така.
        2. Гост Александър
          #35 Гост Александър гости 13 януари 2019 г. 20:08 ч
          3
          Ами ако вземете осцилоскоп вместо волтметър?
        3. Андронус
          #36 Андронус гости 13 януари 2019 г. 20:15 ч
          1
          Да, не напрежението се променя, а потенциалът
    2. Гост Влад
      #37 Гост Влад гости 9 януари 2019 г. 01:33 ч
      10
      При променлив ток))) не фазата и нулата сменят местата си, а фазата следва синусоида с честота на трептене 50 пъти в секунда. Каква е честотата на чутия ток? Посочва се в Херц. В нашата мрежа имаме честота 50 Hz и напрежение 220 волта; в САЩ и Европа имаме честота 60 Hz и напрежение 127 волта.
      1. Николай Полозок
        #38 Николай Полозок гости 9 януари 2019 г. 09:19 ч
        2
        В САЩ контактите са 110V 60 Hz, а в Европа са 230V 60 Hz.
      2. Андрей
        #39 Андрей гости 9 януари 2019 г. 22:32 ч
        2
        ОТНОСНО! Това е разумен коментар, а не бла-бла, някъде близо до истината)
    3. Гост Сергей
      #40 Гост Сергей гости 14 януари 2019 г. 00:10 ч
      2
      Ако има само два проводника, значи разбирате правилно, напред и назад всяка секунда 50 пъти и няма посока, проводниците са равни. Но в действителност има трети проводник - земята (добре, или статичният капацитет на тялото) и спрямо него нулата винаги е нула, а фазата е променливо напрежение.
  6. Гост Сергей
    #41 Гост Сергей гости 6 януари 2019 г. 18:49 ч
    3
    При импулсни захранвания, по-специално компютри, когато се използват еврогнезда, разделянето на напрежението се извършва от кондензатори, чиято средна точка е свързана към земята, а 220 се подава към самите кондензатори през мост.Дали това ще бъде правилно ако на едната половина на делителя напреженията са разпределени между нула и земя, което по принцип е равно на 0 и само при дисбаланс на фазите достига няколко волта. а на другото рамо - всичко друго е от 314V?
    1. Гост Влад
      #42 Гост Влад гости 9 януари 2019 г. 01:38 ч
      12
      Кондензаторът НИКОГА не споделя напрежение. Откъде имаш всичко това? Кондензаторите са предназначени да изгладят пулсациите в захранването.
      1. RRR
        #43 RRR гости 9 януари 2019 г. 14:01 ч
        8
        И разбира се, не сте чували за капацитивен делител на напрежение
      2. Андрей
        #44 Андрей гости 9 януари 2019 г. 22:35 ч
        0
        Точен и правилен отговор) Според мен този приятел беше „малко объркан“ относно захранванията.
  7. Иван Генадиевич Гордиенко
    #45 Иван Генадиевич Гордиенко гости 6 януари 2019 г. 19:04 ч
    12
    Хм, електричарите се събраха! Проучете PUE и внимателно проучете защо е необходимо защитно заземяване! Време е да погребем метода TN-S отдавна
    1. Гост Влад
      #46 Гост Влад гости 9 януари 2019 г. 01:39 ч
      3
      TN-S-C се използва толкова дълго
    2. Гост Виктор
      #47 Гост Виктор гости 9 януари 2019 г. 06:33 ч
      7
      Скъпи, не си ли объркал нещо, TN-S? Може би TN-C?
  8. Гост Сергей
    #48 Гост Сергей гости 6 януари 2019 19:14 ч
    3
    съдейки по вашата диаграма, какво ви пречи да вземете земята пред узото или уводния контакт с узото, поток едно?)))) или съм глупак, или ските не вървят по асфалт
    1. Гост Алекс
      #49 Гост Алекс гости 11 януари 2019 г. 14:09 ч
      18
      Поради моята неопитност (току що бях започнал работа като електротехник) направих точно това през 2004 г. И едва не изгори собствения си апартамент. Тази картина все още е пред очите ми, въпреки че са минали толкова много години...
      Тогава живеехме в стара кооперация, строена през 30-те години (дървена къща, измазана отвътре). И имахме обичайните задръствания (или по-скоро по едно на „фаза“). По това време вече работех като електротехник от година и половина, мислех, че знам и мога всичко, „Аз съм гений“ и всичко това. Реших да инсталирам „европейски контакти“ в кухнята и в същото време да сменя щепселите за автоматични машини и да инсталирам RCD (тъй като едновременно с подмяната на окабеляването в кухнята оборудвахме душ с мигновена вода нагревател (за тези, които не знаят, в тези стари къщи има подобни „благословии на цивилизацията“, никога не е имало, те „свършиха всичко“ сами)). Е, поставих RCD, автомати, разделих линиите в кухнята и в стаите... Поставих заземителя от "евро гнездата" и проточния бойлер на входа на RCD, под една клема с нулевия проводник от измервателния уред. И „за надеждност“ под същата клема поставих (по дяволите, сега ми е смешно това, което пиша и от факта, че тогава бях „ограден“) усукана двойка проводници от 1,5 „квадрата“ и я свързах на другият край с... отоплителна батерия в кухнята и дори прикрепено душ корито. Проверих функционалността на RCD с „тестова лампа“ (токът на утечка на лампата беше достатъчен), по отношение на батерията, картера и „фазата“, RCD работи правилно, „всички бяха доволни, всички се „смяха“ ... Точно до момента, в който "гръмът удари": в нашия район на града насилствен строителство, всички стари къщи бяха съборени (включително моята след известно време), районът започна да се застроява наново, нови високи сгради, всичко. И една съботна вечер строителите успяха да срежат кабела, който захранваше къщата ни от трафопоста. Техният майстор дотича с екип от усърдни работници, те успокоиха всички, че сега временната строителна площадка за къщата ще бъде изоставена, а през делничните дни заедно с работниците от мрежата ще възстановят всичко.Изключихме повредения кабел от входния шкаф на нашата къща, свързахме своя, захранихме го от строителната площадка... Но, очевидно, сечението на временния ни навес е било избрано неправилно. Въпреки че къщата е стара, с 8 апартамента, всички са с модерно оборудване, натоварването е прилично... В този момент пушехме в кухнята. Първо светна лампата. За три секунди. След това настъпи моментно утихване, че лампите едва горяха. След това светнаха много ярко още няколко секунди и угаснаха, а от нашия коридор се чу страшен трясък. Изскачаме и виждаме как тезгяхът ни пламти с открит пламък, но не е лошо! А над плота има полуетаж (дървен), наоколо изсъхнали стари тапети, отдясно прясно боядисана обшивка на входната врата... И всичко това вече ближе огън, и има много дим в целия апартамент. Буквално за секунди... Ако не бяхме вкъщи в този момент, цялата къща щеше да получи амба, не само ние. Напълниха всичко с вода от чайника и чашите, изтичаха на улицата, извикаха на строителите да не включват още нищо. Всички са в шок, какво по дяволите...!?.. Майсторът дотича... Проветрихме апартамента от дима, хайде да се прибираме... Онази моя жица, която отиде до радиатора и душ коритото с земята просто се стопи по цялата си дължина ... Отворих опушената пластмасова кутия, където стоеше RCD с картечници, всичко беше изгорено, но изглеждаше живо. Изхвърлих всички „земни“ проводници от входа на RCD под наблюдението на майстор, който имаше подозрения, че крадем електричество (въпреки че това не беше така, защото беше „ала изравняване на потенциала, направено чрез ...“ )... Строителите провлачиха кабела с проводници с по-голямо сечение и захранваха къщата, без инциденти. Когато шокът премина, дойде осъзнаването на грешката.Номерът е, че много хора забравят (включително и аз в този момент), че у нас жилищният сектор (и не само) се захранва от три фази с неутрален проводник. И ако натоварването във фазите не е равномерно (а в жилищния сектор това винаги е така), тогава токът започва да тече в нулевия проводник и напрежението скача (обяснявам това по прост начин) - в претоварената фаза напрежението пада, в недостатъчно натоварената фаза, напротив, скача (възниква фазов дисбаланс). И ако нулевият проводник има лош контакт с неутралния или слабо сечение, тогава при добро натоварване той изгаря ... което в крайна сметка се случи: първо (според строителите) тяхната нула изгоря, а след това няколко секунди избухна на моя в апартамента, защото за всичките осем апартамента, включително моя, неутралната жица беше моята „тънка“ жица, свързана към отоплителната батерия и свързана към входа на RCD ... Ето защо, другари, учете се от грешките на другите. Могат да станат (не дай Боже!) фатални...
      Сега живеем в нова сграда от дълго време, когато се нанесохме, направих отново общинския ремонт на апартамента, заедно с електричеството и монтирах реле за напрежение (UVR) в таблото на апартамента, което вече е запазено ни от пренапрежения повече от веднъж. Много хора са изненадани - защо се нуждаете от UZM в нова сграда, защото всички кабели са модерни и нови? Отново грешка! Да, всичко е ново за мен. А къщата е свързана с ТП, строен през 80-те години. И цялата система за енергоснабдяване винаги трябва да се разглежда в нейната цялост, „от началото до края“, като едно цяло. И ако някое място от това „единно цяло“ е „тясно“, тогава е по-добре да играете на сигурно, така че по-късно да не бъде мъчително болезнено, особено след като, както писах по-горе, UZM е работил повече от веднъж.И в съседна нова сграда, при извършване на заваръчни работи в един от апартаментите, нулата на един от щранговете изгоря (не знам точните подробности) и нашата управляваща компания получи много съдебни дела от собствениците на апартаменти с изгоряла техника...
      1. един
        #50 един гости 21 януари 2019 г. 15:05 ч
        3
        за да изкривите фазите, създадени от генератора на електроцентралата, трябва да намалите натоварването в района на 10% от генерираната мощност... какъв вид оборудване сте имали в къщата си, ферма за хипермини или нещо?
      2. гост
        #51 гост гости 25 януари 2019 г. 15:40 ч
        5
        Дочетох, не ме мързеше. Лев Толстой и Фьодор Михайлович Достоевски почиват отстрани
      3. Валдемар
        #52 Валдемар гости 22 април 2023 г. 13:22 ч
        0
        Изгорял си, защото "електротехниците" са смесили входовете F и 0, с други думи фазата е минала през кабелите за 0, където не са монтирали машините и неутрализират проводниците с батерии и всякакви метални щрангове (много голяма грешка). И всички тези проводници просто изгоряха, тези фаза-заземяване-0 карата.
  9. Гост Владимир
    #53 Гост Владимир гости 6 януари 2019 г. 19:41 ч
    14
    По-добре би било да напишете, ако е толкова умно, как да различите нулевия проводник от заземяващия проводник в трижилен кабел, където всички жила са с еднакъв цвят на изолация.Тези бяха положени в началото на 80-те години в жилищни сгради за ел. печки
    1. Гост Сергей
      #54 Гост Сергей гости 14 януари 2019 г. 00:16 ч
      3
      Трябва да намерим къде е прикрепена втората опашка. Или прекъснете електричеството в къщата - заземяването не е нарушено от ключа, така че при нулата ще има малко смущения, но на нивото на земята няма да има.
  10. Ваик
    #55 Ваик гости 6 януари 2019 г. 19:47 ч
    6
    МРЕЖА 0,4 kV с плътно заземена неутрала. Няма разлика, земя, нула. Не подвеждайте хората
    1. Гост Влад
      #56 Гост Влад гости 9 януари 2019 г. 01:43 ч
      6
      Има разлика.Просто неутралата е здраво заземена? Къде се събират нулата и земята? В подстанцията или във входното разпределително табло на ASU, и както е правилно написано в същия PUE, глава 7, повторното комбиниране на нулевите работни и нулевите защитни проводници по разпределението на енергията е категорично ЗАБРАНЕНО!!!

Корицата на паспорта | Направи го сам

Пощенска картичка "Мечето Барни" | Направи го сам

Премахване на конденза в автомобилните светлини

Как бързо да мариновате скумрия в ароматна марината със собствените си ръце

«Направете го сами - със собствените си ръце» - сайт за интересни домашно приготвени продукти от скрап материали и предмети у дома. Стъпка по стъпка майсторски класове със снимки и описания, технологии, лайфхакове - всичко, от което се нуждае истински майстор или просто занаятчия за ръкоделие. Занаяти с всякаква сложност, голям избор от направления и идеи за творчество.

Препоръчваме за четене

Кодове за грешки на пералня